الثلاثاء، أغسطس ٠٤، ٢٠٠٩

رحلة صيد ... من مغامراتي

هي مش رحلة بالظبط يعني

لان هي مكنتش محتاجة سفر يعني

بس كفاية اننا نزلنا من بيتنا

ومشينا خطوتين بالظبط وبقينا كدا جاهزين للصيد

محدش يسألني فين المكان دا... لانها معروفة ان اللي بيصطاد بيصطاد من ايه؟؟

من البحر أكيد ... بس هو مش بحر يعني ...

المهم يعني انها حتة فيها سمك وخلاص

هي ...



ترعتنا الخضراوية


ايه دا .. انتوا لازم تسألوا يعني!!!


في يوم كدا................. كان عبدالرحمن (أخويا الصغير )



ومحمد ( أخويا الكبير ) نزلوا يصطادوا


اه ..... سمك اكيد يعني مش حيتان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



فقلت لازم انزل اشرف عليهم طبعا

فعملنا رحلة صيد

ونزلت انا ومريم ( أختي الصغيرة )



وطبعا انا اصطدت سمكتين بحالهم



وفي صور اكتر ممكن تنزلها مريم على مدونتها .. ترقبوها

( أي خدمة باعملها دعاية اهه )

.........................



ودي صور السمك بعد ما قليته

وبالهنا والشفا



ايه دا انتوا هتبصولنا في السمكتين اللي هناكلهم

يلا مش مشكلة .. احنا اصلا كلناهم خلاص

اشوفكم في بوست تاني

سلام

هناك ٨ تعليقات:

قطرة ندى يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بالهنا والشفاالسمك يا مرمر
واحنا فى انتظار باقى المغامرات
وعلى فكرة انا بحب السمك جدا جدا
فاعملى حسابى معاكى المرة الجاية
ههههههههههههههه

خديجه يقول...

ايه دا !!!

وكلتو السمك دا كله!!

طيب كنتي اعملي حسابي ف واحده كدا

ما انا كنت يومها بكلمك ف التليفون

ماعزمتيش عليا حتي ولو عزومة مراكبيه..

صحيح ما انتي منوفيايه..

يلا بقي المسامح كريم

عموما بالف هنا وشفا يا مرموره وانتي

عشان السمك شكله كدا مقلي كويس

وتقريبا كدا والله اعلم كان طعمه حلو كمان


وماتخافيش من الكلمتين الاولانيين دول بطنكو مش هتوجعكو ولا حاجه

عشان انا عيني مش صفراولا مدوره ولا حاجه........

بس بأه اللي صعبان عليا بقي ف الموضوع

دا كله انكم ما سيبتوش لاخوكم الغلبان

حاجه من السمك دا وهوا ياعيني مقضيها سندوتشات.....(دنيا)


يلا بأه انا طولت

مع السلامه

marmarmarmora يقول...

قطرة ندى

خلاص ولا يهمك

نصطاد تاني ..

ونعزمك


أشكر تشريفك لمدونتي المتواضعة

marmarmarmora يقول...

خديجة

لا لا عينك مش مدورة خالص ولا صفراوية

اااااااااااه

معلش اصلي باموت

يا بنتي اجيبلك سمك غيره ...

بس متبصلناش في السمكتين دول

لاحسن يحصلنا حاجة باثر رجعي ولا حاجة

وبعدين تعالي هنا

مش انتي عارفة كويس ان اخونا الغلبان

مش بيحب السمك

يبقى بقى ايه لازمتها تهدية النفوس

اللي بتعمليها دي ؟؟؟

( المفروض يكون هنا في صورة واحد بيطلع لسانه )

:)

MrXprt يقول...

:D

اييييييييه دنيا

ناس هايصه و ناس لايصه

اظن اني ليا هنا صورة بس مظهرتش

عموما تبعا لمقولة العم باهر صياد ماهر

كل السماك دا -عشان بس منكدبش مش كله اوي - انا اللي اصتادته بس عادي بأه

:))

the dark man يقول...

توبيك جميل بعنوان جامد

رحلة صيد من مغامراتى


أنا قلت أدخل

ممكن الاقى السبب فى إنقراض الديناصورات

بعدين لقيت سمك

قلت هدخل ألاقى قراصنة
>:)>:)>:)
وهعرف مين اللى أصطاد الفك المفترس

:D:D:D:D:D

وبعدين لقيت بسريتين صغيرن

مينفعش كدا

المرة الجاية عايزين تصطادوا أسود أو نمور أو حتى بيلزبوفو

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_


وبالهنا وألف عافية

والمرة الجاية تكون فى البرارى

marmarmarmora يقول...

MrXprt

هابقى افكر في حكاية صورتك دي !!

أما السمك بقى

طيب وايه يعني يا عمو الصياد

ما احنا لسه بادئين جديد

marmarmarmora يقول...

the dark man

كفاية اوي السمك علينا

أشكر تشريفك

حقوق الخطف مرفوضة لدى marmarmarmora

بقولكوا ايه شغل الخطف دا انا مش بأحبه... اللي عايز حاجة يستاذن... الا بقى لو كانت مش بتاعتي ..اما غير كدا يبقى بيلعب في عداد عمره ... هاخلييييييييه يعيد الثانوية العامة تاني ..وانتوا شايفين اللي بيدخلها مابقاش يخرج منها سليم